15 Ocak 2016 Cuma

YURTDIŞINDAN ALIŞVERİŞ

Alışveriş konusu ne olursa olsun, olayın biraz derinine inmeye başlayınca maalesef Türkiye sınırları yeterli olmuyor. Herhangi bir alandaki özel parçalar ya bulunamıyor ya da çok fahiş fiyatlar içeriyor. Hal böyle olunca internet nimetinden faydalanıp yurtdışına açılmak mecburi oluyor. Yurtdışı alışverişi kimisinin ısrarla uzak durduğu, kimisinin her gün yeni bir kargo paketiyle uyandığı bir olay. 2013’ten beri sınırı biraz daha daraltılmış olsa da, hala çok büyük avantajlar içerebildiğini söylemek yanlış olmaz. Aksilikler yok mu derseniz, tabii ki oluyor. Ama genelde ülkemizin gümrüğü ya da yurtiçi dağıtıcısı en çok sorunu çıkaran dersem, siz de ‘yok artık’ demeyin. Hele yurt içinde dönen kargolarda bile sorun yaşama oran yüksekken.

Daraltılan sınırdan bahsedeyim, herhangi bir gümrük vergisi ödemeden kargonuzu alma bedelinin 150’den 75 Euro’ya düşmesi. Yani 75 Euro karşılığı bedeli geçmezseniz, kargonuz Türkiye’de herhangi bir şehirden gönderilmiş gibi direkt olarak geliyor. Çok abartmamak şartıyla aştığında da gelebiliyor bazen, burada net bir standart yok. 75 Euro’yu aşmanız durumunda yasal vergi %20. Yani aldığınız ürün ya da ürünler bulunduğunuz ildeki Gümrük Müdürlüğü’ne geliyor, size de ürününüzü almanız için bir tebligat. Alışveriş yaptığınız bedelin(kargo bedeli hariç) %20’si kadar gümrük vergisi ödeyip paketinizi alıyorsunuz. Bir de gümrükte bekleme süresine göre ek ücret var, o yüzden hemen gidip almak daha uygun. (Bu olaydan sıyırmak için satıcıyla görüşüp düşük bedelle fatura kestirenler falan var ama ne kadar işe yarar bilemiyorum, denemedim şu ana kadar.)

Aslında sınır 75 Euro’ya düşürülünce yıllık belli sayıda yurtdışı alışverişine izin verilecek denmişti ama şu ana kadar etrafımda böyle bir sınırlama yiyen görmedim. Tabii senede 1000 tane falan alışveriş yapılmasına izin verilmiyordur herhalde, o kısmı bilemiyorum.

Gelelim benim yurtdışı alışveriş sebebime. Daha önce kıyafet ve ayakkabı dışında neredeyse her konuda tercih ettiğim yurtdışı sitelerden, bu kez burada kendisini ya da uygun fiyatlısını bulamadığım birkaç kalem alayım dedim. Öncelikle ‘donanımhaber ölücüleri’ tanımını hak eden arkadaşlara sesleniyorum. Amazon.com’da daha önce gönderimi yapılan epey bir ürünün Türkiye’ye satışı kapanmış çok teşekkürler! (Konuya vakıf olmayanlar Ekşi Sözlük’ten başlıklarına bakabilir.)

Ben burada her fiyat aralığında kalem alışverişi için bir numaralı tercihim olan cultpens.com’u tercih ettim. İngiliz sterlini üzerinden satış yapan bir site. Kargo ücreti de 7.5 pound. Bu yüzden birkaç parça sipariş vermek olayı ucuza getirmek açısından önemli. Kalem markalarının efsanelerinden Pentel başta olmak üzere kaliteli ve uygun fiyatlı ürünler bulunabiliyor. Bazı ürünler de Türkiye’den pahalı yalnız. Özellikle ana sayfanın Offers bölümünde Special Offers ve Clearance bölümlerine bakılır derim ben. Amazon, e-bay zaten bambaşka bir derya. Türkiye’de güzel kalemler yok diyenlere duyurulur.

3 yorum:

  1. Jetpens daha uygun gibi cultpens'e göre

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Markaya göre değişiyor, bazı indirimlerle cultpens'ten çok iyi fiyatlara ürün aldım.

      Sil
  2. biliyorsunuzdur şuan sınır 30 euroya kadar düştü ben jetpens den yapıyorum alışverişimi ve kargo parası 21 dolar olanı seçmek istiyorum bu sınıra dahilmidir değilmidir ?

    YanıtlaSil