15 Ocak 2016 Cuma

EFSANE KALEM: BOLERO INFINITI


90'lı yıllarla beraber efsaneleşmiş, tek şarkıyla meşhur olan şarkıcılar gibi sönüp gitmiş bir kalem Bolero Infiniti. Bahsi geçince hatırlanır, övülür ama normalde akla pek gelmez. Hakkında bir bilgiye ulaşmak ise neredeyse imkansızdır.

Tombow(Bilmeyen kalmamıştır herhalde ama Tombo değil maalesef o markanın adı) homage'i (aynı görünümlüsü) olarak ortaya çıkan bu kalem Tombow'un ününü geride bırakıp; hala efsane ünvanını koruyan klasik kahverengi Rotring ile yarışır haldeydi ben yolun başlarında bir öğrenciyken. Rotring tek renkti, ağırdı, ciddiydi. Bolero'nun çok farklı renkleri havalı ve daha genç-:)- bir görünümü vardı. Rotring Mercedes'ti, Bolero BMW'ydi.

(Ha tabii sonra Rotring'in 'Tikky I' modeli çıktı ciddiyete ara verilerek. Ebruli desenli pembe, mavi, alacalı bulacalı falan. Pembenin erkekler arasında moda olması ilk o kalemde görülmüştü. Ama gerçekten de güzeldi pembesinin tonu.)
Biz 1-2 liralık (o zamanlar milyon tabii) 'Atlas Rondi' uçlu kalemler, 'Johann Faber' kurşun kalemler kullanırken; Bolero harika tonlardaki bordo, lacivert ve yeşiliyle, nispeten zor ulaşılan fiyatıyla hayallerimizin kalemiydi.

Ne yalan söyleyeyim, eski bir kırtasiyenin toz tutmuş yığın kalemleri arasında bu güzelliği bulunca bir an çocukluk heyecanıma geri döndüm. Hele bir de en sevdiğim yeşili olunca mutluluğum katlandı resmen.

Sert plastik kasa, kauçuk tutmaç, yaylı metal uç ve metal klipsiyle hala zamanın gerisinde kalmayacak nefis bir kalem Bolero Infiniti. Şu anda aynı görünümde bir Faber Castell modeli de var ama tarih bambaşka bir şey. Bir kırtasiye manyağı olmasanız bile orijinal bir Infiniti bulmanız durumunda kaçırmayın derim ben. Hem çocukluk hatıralarına kolay ulaşılmıyor. Hem de bir klasiğe sahip olmak genellikle bu kadar ucuz olmuyor.

Çocukluğumda sahip olma şansım olmamıştı, şimdi doya doya kullanıyorum. Ama sanki binlerce lira para vermişim gibi. Sahi, bazı şeylerin değeri maddiyatla ölçülemez diyen kimdi?

8 yorum:

  1. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  2. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  3. Süpper bir değerlendirme!

    YanıtlaSil
  4. Süpersin ellerine sağlık.. satışını bulamağım kalem 1999 senesinde almıştım hala kullanıyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler. Ben İzmir Bornova'da büyük bir kırtasiyede buldum ama birçok yere sorup, rastgele konulmuş kalemleri karıştırmam gerekti.

      Sil
    2. Hocam aynı lokasyondayız bende Ata durağı civarında oturuyorum kırtasiyeyi söylesen bende bir araştırsam :)

      Sil
    3. Sanırım Emek Kırtasiye idi adı. Ata Durağı'nın olduğu caddede Erbil Süel'i geçtikten sonraki köşede.

      Sil
  5. Ona geçen sordum yok dedi ama kendim bakmalıyım galiba teşekkür ederim hocam :)

    YanıtlaSil